جـِرموک شهری است در استان وایوتس‌جور واقع در جنوب ارمنستان. جرموک دارای چشمه‌های معدنی آب گرم و آبشار است و در زمان شوروی از تفریح‌گاه‌های محبوب تابستانی بود. امروزه شهر جرموک تولیدات آب معدنی زیادی دارد و دولت ارمنستان برای تبدیل دوباره آن به یک مرکز گردشگری تلاش می‌کند. نام جرموک در ارمنی به معنی جای گرم است.

از دل انگیزترین مکانهای گردشگری ارمنستان که با طبیعت بکر و زنده اش مقصد گردشگران بسیاری می باشد، منطقه توریستی جرموک است.

شهر جرموک در استان وایوتسجو و در جنوب ارمنستان واقع شده است که ۵ مترمربع مساحت دارد و حدود ۵۰۰ هزارنفر جمعیت دارد و دارای آب های معدنی طبیعی، آبشارهای زیبا، چشمه های آب گرم متعدد (که بسیاری از گردشگران بخاطر خواص درمانی این چشمه ها به این منطقه سفر می کنند)، دریاچه های مصنوعی، مسیرهای پیاده روی سرسبز و زیبای متعدد با جنگل های طبیعی و استخرهای آب است.

مشهورترین جاذبه شهر جرموک “چشمه معدنی گازدار” آن می باشد که در محیطی بسیار زیبا با طبیعتی سرسبز و هوای عالی قرارگرفته است.

شهر جرموک تولیدات آب معدنی فراوانی با همین نام دارد. دمای چشمه ها نیز بین ۳۰ تا۷۰ درجه سانتیگراد است.

از دیگر جاذبه های این منطقه توریستی می توان به جنگل جرموک ، صومعه جندوانک و آبشار جرموک اشاره کرد. جنگل جرموک بسیار سرسبز و دیدنی و پر از درختان بلوط و گیاهانی مثل گل رز،گلابی وحشی،آلو ودرخت عرعرمی باشد و حیواناتی مثل روباه،خرگوش و خرس در این جنگل زندگی می کنند.

رستوران ها،کافه ها و سفره خانه های بسیار با منوی لذیذ و قیمت مناسب در این منطقه وجود دارد همچنین وجود هتل با هر قیمت در این منطقه باعث شده تا گردشگران به راحتی بتوانند در آن اقامت داشته باشند.

علاوه براینها هرساله مسابقات شطرنج زیادی در این شهر برگزار می شود که باعث تبدیل شدن جرموک به مرکز شطرنج ارمنستان شده است.

منطقه توریستی جرموک ارمنستان